Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Θεσσαλίας (Ε.Σ.ΠΕ.Θ.)

Τοποθετήσεις - Μεταθέσεις Προσωπικού Σ.Ξ Έτους 2018

ΠΡΟΣ  :   Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ)

 

ΚΟΙΝ.  :  Μέλη Ε.Σ.ΠΕ. Θεσσαλίας

               ΜΜΕ – Στρατιωτικοί Συντάκτες

Αρ.  Πρωτ.: 92/2017

Λάρισα, 21 Νοε 2017

ΘΕΜΑ :   Τοποθετήσεις - Μεταθέσεις Προσωπικού Σ.Ξ  Έτους 2018

ΣΧΕΤ.  :    Η υπ.’ Αριθμ. 51/16 Μαρ 2017/Επιστολή της Ε.Σ.ΠΕ.Θ           

 

Η Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Θεσσαλίας (Ε.Σ.ΠΕ.Θ) με την εκκίνηση της διαδικασίας έκδοσης των τακτικών τοποθετήσεων - μεταθέσεων του στρατιωτικού προσωπικού του Στρατού Ξηράς (ΣΞ), εκεί που κυρίως εστιάζεται το πρόβλημα λόγω του μεγάλου αριθμού στελεχών και της ιδιάζουσας γεωγραφικά δομικής διάρθρωσης του συγκεκριμένου κλάδου των ΕΔ απέστειλε έγγραφο στην Ομοσπονδία (Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ), θέτοντας ορισμένες σκέψεις - ιδέες, θέσεις και απόψεις - προτάσεις της Ένωσης, σχετικά με το μείζονος σημασίας θέμα των τακτικών μεταθέσεων.

Δυστυχώς, όπως τείνει να παγιοποιηθεί τα τελευταία έτη, η διαδικασία μεταθέσεων για το τρέχον έτος 2017 ολοκληρώθηκε με σχετική καθυστέρηση, ανεξαρτήτως από τις συνθήκες και τους λόγους που επέβαλαν τη συγκεκριμένη συνήθη πλέον δυστοκία.

Η Ε.Σ.ΠΕ.Θ, εγκαίρως ανέδειξε την ανάγκη για επιτάχυνση του ομολογουμένως σύνθετου αυτού έργου και με σχετικό έγγραφό της προχώρησε στη διατύπωση προτάσεων προς αυτή την κατεύθυνση (Δείτε το έγγραφο http://www.espeth.gr/index.php/2013-04-28-11-21-40/402-ylopoiisi-taktikon-metatheseon-ton-stratiotikon).

Κρίνεται σκόπιμο να επαναδιατυπώσουμε την πάγια θέση μας ότι επιβάλλεται από κάθε άποψη η ολοκλήρωση της συγκεκριμένης διαδικασίας, τουλάχιστον 2 μήνες προ της έναρξης των μεταθέσεων, ήτοι το αργότερο έως τα μέσα Απριλίου εκάστου έτους.

Αναγνωρίζουμε το συνεχές ενδιαφέρον της φυσικής ηγεσίας και της Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ για το στρατιωτικό προσωπικό και αποτελεί πράγματι για εμάς εξαιρετική τιμή όταν αυτό συμπίπτει με τις δικές μας αγωνίες, καθώς και με τα συναισθήματα προβληματισμού που διακατέχουν τους Θεσσαλούς συναδέλφους για τα πραγματικά προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο.

Στο συγκεκριμένο θέμα όμως, εκτιμούμε ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης, μέσω συνολικού επανασχεδιασμού της διαδικασίας εκπόνησης των μεταθέσεων και ανάληψης μιας δέσμης ενεργειών που θα επιδράσουν θετικά. Ενδεικτικά, προτείνεται η εξέταση της δυνατότητας επίσπευσης του χρόνου διενέργειας των τακτικών κρίσεων για τους Αρχηγούς των ΓΕ και τους ανώτατους Αξκούς, παράλληλα με τη θέσπιση ενιαίου χρονοδιαγράμματος πέρατος της διαδικασίας αξιολόγησης των στελεχών (μέχρι 31 Δεκεμβρίου εκάστου έτους για το σύνολο του προσωπικού, ανεξαρτήτως κατηγορίας) και τον περιορισμό του διαστήματος προσμέτρησης των μορίων που συγκεντρώνει κάθε στέλεχος, με ορόσημο την 31 Δεκεμβρίου εκάστου έτους, αντί στις 20 Φεβρουαρίου του επομένου έτους.

Όλα τα παραπάνω μέτρα θα επιτρέψουν την έγκαιρη συγκέντρωση και επεξεργασία των απαιτούμενων στοιχείων και εφόσον συνδυαστούν με ταχύτερη υπηρεσιακή διεκπεραίωση της αλληλογραφίας σε επίπεδο συμβουλίων μεταθέσεων, φυσικής  και πολιτικής ηγεσίας (κάτι που είναι απολύτως απαραίτητο να ιεραρχηθεί απ’ όλους τους εμπλεκόμενους - με πλήρη συναίσθηση ευθύνης - ως βασική και κατεπείγουσα προτεραιότητα), θα συμβάλουν στην επιτάχυνση της διαδικασίας στο σύνολό της.  

Η Ε.Σ.ΠΕ.Θ, συμπορευόμενη με τα υπόλοιπα σωματεία του χώρου υπό τις κατευθύνσεις και την αρωγή της Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ, δεσμεύεται να προσπαθήσει στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της, ώστε να μετουσιωθούν σε πράξη όσα οράματα της ηγεσίας συντείνουν στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και διαβίωσης των συναδέλφων, εφόσον αυτά δρομολογούνται υπό αυστηρό ανθρωποκεντρικό πρίσμα.

Παρακαλούμε για τις, κατά την κρίση σας, ενέργειες.  

  

Για το Διοικητικό Συμβούλιο 

-Ο-

Πρόεδρος

 

Στέφανος Κουκουράβας

6983531360

-Ο-

Γεν. Γραμματέας

 

Νικόλαος Γκαμπλιάς

6937024917,  *7024917

 

 

Έγγραφο για το Πολυνομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ (ΑΡΘΡΑ 10 - 14)

Αρ.Πρωτ.: 88/2017

Λάρισα, 17 Οκτ 17

 

ΠΡΟΣ  :   Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ)

 

ΚΟΙΝ.  :   Κοινοβουλευτικούς Εκπροσώπους Περιφέρειας Θεσσαλίας

                 Περιφερειακές Ενώσεις Στρατιωτικών

                 ΜΜΕ - Στρατιωτικοί Συντάκτες

 

ΘΕΜΑ :   Πολυνομοσχεδίου του ΥΠΕΘΑ (ΆΡΘΡΑ 10  -  14)

 

Κύριε Πρόεδρε της Ομοσπονδίας Στρατιωτικών,

 

Σκοπός του παρόντος είναι να θέσουμε υπόψη σας (σχετικά με το Άρθρο 10 του Πολυνομοσχεδίου του ΥΠΕΘΑ), κατόπιν επισταμένης διερεύνησης του θέματος και πολλών συζητήσεων με συναδέλφους, να προσθέσουμε επιπλέον κάποιες σκέψεις και διαπιστώσεις, έτσι ώστε να αναδειχθεί και μια επιπλέον όψη του θέματος, όσον αφορά το συγκεκριμένο άρθρο, μέσω του οποίου συγκροτείται Κοινό Σώμα Οικονομικών Επιθεωρητών – Εσωτερικών Ελεγκτών (Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ.), το οποίο θα έχει απευθείας υπαγωγή στον εκάστοτε Υπουργό Εθνικής Άμυνας (Υ.ΕΘ.Α), δια του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (Γ.Ε.ΕΘ.Α.).

 

Αναφορικά και ειδικότερα επί του άρθρου 14 παρ. 4 και 8 του Πολυνομοσχεδίου που αφορά την αρχική αλλά και τη μετέπειτα στελέχωση του Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ. σας παραθέτουμε τα εξής:

 

Κατά τη 2η Συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας κλήθηκαν να συμμετάσχουν 12 εξωκοινοβουλευτικοί φορείς (10 ενώσεις ε.ε. και ε.α. στελεχών και 2 φορείς που συνεισέφεραν με τις απόψεις - προτάσεις τους σχετικά με τη σύσταση του Κοινού Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ. Είναι προς τιμήν το γεγονός ότι ο Α' Αντιπρόεδρος της ΕΛΤΕ κ. Γιαννόπουλος κλείνοντας την ομιλία του χαρακτήρισε «θετικό άνοιγμα» τη μετέπειτα πλήρωση κενών θέσεων Αξκων ΟΕ προερχομένων από όλα τα ΑΣΕΙ κατόπιν διαγωνισμού, όπως υφίσταται και στο Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών όπου στελεχώνεται από διάφορα επαγγέλματα. Είναι απορίας άξιο όμως γιατί μόνο αξκοί προερχόμενοι από ΑΣΕΙ να έχουν δικαιοδοσία στο σχετικό διαγωνισμό, διότι κατ’ αυτό τον τρόπο εξαιρούνται αξιόλογα και ικανά στελέχη που προέρχονται από ΑΣΣΥ και είναι κάτοχοι τίτλου σπουδών αντίστοιχου της ειδικότητας των Ελεγκτών Επιθεωρητών, καθώς επίσης και το γεγονός ότι δεν ειπώθηκε στη Συνεδρίαση το υφιστάμενο καθεστώς στελέχωσης του Ελεγκτικού Σώματος τουλάχιστον για το ΣΞ όπου δικαίωμα συμμετοχής στη μετάταξη κατόπιν ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ έχουν οι - στον προβλεπόμενο σύμφωνα με το ΠΔ 399/77 άρθρο 2 παρ.1 βαθμό - απόφοιτοι ΣΣΕ (πλην Τεχνικού Σώματος) καθώς και οι Αξκοι Οικονομικού, Στρατολογικού, Δχστες Υγειονομικού, Φροντιστές.

 

Εγείρονται εύλογα λοιπόν  τα εξής ερωτήματα:

 

α.    Γιατί να εξαιρούνται από το διαγωνισμό στελέχη (Αξκοι) που προέρχονται από ΑΣΣΥ και είναι κάτοχοι τίτλου σπουδών, αντίστοιχου με αυτών του Οικονομικού Σώματος;

 

β.    Γιατί να μη δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους Αξκούς, ανεξαρτήτως προέλευσης, από το βαθμό του Υπολοχαγού και όχι του Λοχαγού όπως ισχύει σήμερα, να υποβάλλουν αιτήματα συμμετοχής, εφόσον πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις;

 

Στην παρ.4 του άρθρου 14 προβλέπεται η αρχική στελέχωση του Σώματος από το σύνολο των υπηρετούντων Αξκων του Ελεγκτικού Σώματος του ΣΞ συμπεριλαμβανομένων και των επιτυχόντων στο διενεργηθέντα διαγωνισμό  του τρέχοντος έτους καθώς και με αίτηση μετατάξεως 56 Αξκων (Ο) από το βαθμό Σχη έως και Λγου όλων των Κλάδων, με αποτέλεσμα κάποιος Ανχης – Τχης – Λγος - Υπλγος αντίστοιχα, (κάτοχοι τίτλου σπουδών, αντίστοιχου με αυτών του Οικονομικού Σώματος, με εμπειρία Μονάδας δεκαετίας κατ’ ελάχιστο), να μην υφίσταται γι΄ αυτούς δυνατότητα μετάταξης κατόπιν αιτήσεως για την αρχική στελέχωση του Σώματος.

 

Αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 11 παρ.2 του Πολυνομοσχεδίου μεταξύ άλλων η Οικονομική Επιθεώρηση περιλαμβάνει τον επιτόπιο χρηματοοικονομικό έλεγχο των Οικ. Υπηρεσιών και των Δχσεων των ΕΔ. Εκτιμούμε ότι στην αρχική  στελέχωση πρέπει να συμπεριληφθούν, κατόπιν διαγωνισμού, Αξκοι ανεξαρτήτου προελεύσεως κάτοχοι ΜΠΣ ως ενισχυτικό προσόν, αφού για τους Αξκούς (Ο) απαιτείται μόνο το πτυχίο του ΑΠΘ, κτηθέν κατ’ ελάχιστο 10 έτη πριν, (με την έννοια μόνο όσοι είναι Λοχαγοί και εντεύθεν) εφόσον πρόκειται για επιτόπιο έλεγχο σε Δχσεις Υλικού – Καυσίμων – Τροφίμων – Πυρομαχικών – Ανταλλακτικών – Ειδικών Ανταλλακτικών ΕΠ Αεροσκαφών – Υλικών Τηλεπικοινωνίων.

 

Πέραν των παραπάνω ανακύπτει μείζον ζήτημα που αφορά την πρόβλεψη νομοτεχνικής ρύθμισης για την εξασφάλιση της αντικειμενικότητας των ΟΕ και της απαλοιφής του φαινομένου της αυτοεπισκόπησης εφόσον οι προς μετάταξη Αξκοι του (Ο) Σώματος τους ανατίθενται καθήκοντα Δχστων Χρηματικού, εκκαθαριστών λογαριασμών υλικού, δαπανών κλπ. 

 

Εν κατακλείδι ως Ε.Σ.ΠΕ.Θ προτείνουμε τόσο η αρχική στελέχωση όσο και η μετέπειτα πλήρωση κενών θέσεων να πραγματοποιηθεί σε βάθος τριετίας κατόπιν ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ, με την τροποποίηση του ισχύοντος ΠΔ 399/77 ή ακόμα και την έκδοση νέου ΠΔ όπου θα αναφέρονται τα εξεταζόμενα μαθήματα η εξεταστέα ύλη, η κατ’ ελάχιστον βαθμολογία ανά μάθημα, καθώς επίσης η δικαιοδοσία συμμετοχής Αξκων ανεξαρτήτου προελεύσεως όπως προαναφέραμε. Φυσικά προϋπόθεση η κατοχή ΜΠΣ ως απαραίτητο προσόν και δικαιούμενοι συμμετοχής, όλοι οι απόφοιτοι ΑΣΕΙ και ΑΣΣΥ στον βαθμούς Υπολοχαγού, Λοχαγού και Ταγματάρχη με καθοριζόμενο ανά βαθμό αριθμού Αξκών προς μετάταξη.

 

Τα παραπάνω τίθενται και ως αντιδιαστολή με το «θετικό άνοιγμα» της μετέπειτα πλήρωσης κενών θέσεων, με το ερμητικό και επίφοβο κλείσιμο της αρχικής στελέχωσης. Να σημειώσουμε ότι μικρή μερίδα βουλευτών της Αντιπολίτευσης, ζήτησαν εξηγήσεις σχετικά με τα κριτήρια της αρχικής στελέχωσης του Σώματος.

 

Κύριε Πρόεδρε της Ομοσπονδίας Στρατιωτικών,

 

Παρακαλούμε για τις δικές σας, ενέργειες, τόσο της προώθησης προς τους καθ’ ύλην αρμόδιους του αναφερόμενου αιτήματός μας, όσο και της ενημέρωσής των ενεργειών σας, επί του παρόντος εγγράφου.

  

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

 

-Ο-

Πρόεδρος

 

 Στέφανος Κουκουράβας

6983531360

-Ο-

Γεν. Γραμματέας

 

Νικόλαος Γκαμπλιάς

6937024917,  *7024917

 

Έγγραφο προς Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ για το Πολυνομοσχέδιο ΥΠ.ΕΘ.Α (Τροποποίηση Άρθρου 1)

Αρ.Πρωτ.: 86/2017

Λάρισα, 14 Οκτ 2017

 

ΠΡΟΣ  :   Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ)

 

ΚΟΙΝ.  :   Μέλη Ε.Σ.ΠΕ. Θεσσαλίας

                ΜΜΕ – Στρατιωτικοί Συντάκτες

 

ΘΕΜΑ :   Πολυνομοσχέδιο  ΥΠ.ΕΘ.Α  (Τροποποίηση Άρθρου 1)

 

Κύριε Πρόεδρε της Ομοσπονδίας Στρατιωτικών,

 

Σκοπός του παρόντος είναι να θέσουμε υπόψη σας, σχετικά με το Άρθρο 1 του Πολυνομοσχεδίου του ΥΠΕΘΑ, κατόπιν επισταμένης διερεύνησης του θέματος και πολλών συζητήσεων με συναδέλφους, να προσθέσουμε επιπλέον κάποιες σκέψεις και διαπιστώσεις, έτσι ώστε να αναδειχθεί και μια επιπλέον όψη του θέματος.

Ουσιαστικά μέσω του συγκεκριμένου άρθρου, παρέχεται το ευεργέτημα μόνο σε όσους έχουν συμπληρώσει 35 έτη συντάξιμης υπηρεσίας, έως και το βαθμό του Συνταγματάρχη (Σχη) και εφόσον επιθυμούν να προσφέρουν περαιτέρω τις υπηρεσίες τους στις ΕΔ.

Η υφιστάμενη διατύπωση είναι ατελής, διότι κατ’ αυτό τον τρόπο αποκλείονται από του παρόντος άρθρου οι Σχες προερχόμενοι από ΑΣΕΙ, κι αυτό γιατί ο νομοθέτης έθεσε το όριο των 35 ετών ευδόκιμης υπηρεσίας, χωρίς να λάβει υπόψη του, ότι οι Σχες της συγκεκριμένης προέλευσης, κρίνονται παγίως κατ’ έτος, με αποτέλεσμα σε αρκετές περιπτώσεις να αποστρατεύονται εφόσον κριθούν μη προακτέοι. Ουσιαστικά, η υπηρεσία θέτει αυτεπάγγελτα σε αποστρατεία Σχες με συμπληρωμένα έτη υπηρεσίας ολιγότερα των 35, χωρίς οι ίδιοι να το επιθυμούν. Οι αρνητικές συνέπειες, τόσο για τους ιδίους όσο και για τις οικογένειες τους δεν χρήζουν περαιτέρω ανάλυσης, αν λάβουμε υπόψη μας την οικονομική δυσπραγία που διανύουμε τα τελευταία έτη.

Το παραπάνω γεγονός είναι αρκετά οξύμωρο, διότι δεν συμβαίνει αντίστοιχα στην Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) και Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ), όπου  οι αντίστοιχοι συνάδελφοι τίθενται ήδη εκτός οργανικών θέσεων (ΕΟΘ) με τον αυτό βαθμό του (ήτοι Σμήναρχου - Πλοίαρχου). Είναι πράγματι απορίας άξιο, ποιοι είναι οι λόγοι επιβάλλουν στην υπηρεσία να προβαίνει σε διακριτή μεταχείριση του προσωπικού, καθόσον ομοιόβαθμοι, διαφορετικών Κλάδων, κρίνονται και αποστρατεύονται με διαφορετικά μέτρα και σταθμά.  

Εν ολίγοις, οι Σχες που προέρχονται από την Στρατιωτική Σχολή Ευέλπιδων (ΣΣΕ) των Τάξεων 1988 έως 1991, οι οποίοι θα κριθούν φέτος, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να αποστρατευθούν χωρίς να μπορούν να κάνουν χρήση του ευεργετήματος του άρθρου 1, καθόσον δεν θα έχουν συμπληρώσει τα 35 έτη ευδόκιμου υπηρεσίας. Συνεπώς η συγκεκριμένη διάταξη, υπό την παρούσα ατελή διατύπωση, δεν καλύπτει το σύνολο του προσωπικού και εκπέμπει λανθασμένα μηνύματα ότι δεν παράγεται δίκαιο αποτέλεσμα, λόγω της δυσμενούς διακριτικής μεταχείρισης της συγκεκριμένης κατηγορίας Αξκών.

Ως Ε.Σ.ΠΕ.Θ εκτιμούμε, ότι απαιτείται η τροποποίηση της υπόψη διατύπωσης του άρθρου 1 του Πολυνομοσχεδίου, με τη διαγραφή του προαπαιτούμενου όρου 35ετή συντάξιμη υπηρεσία από την παρ.1,  εδάφιο (α) του άρθρου 1 του Ν/Σή τροποποίηση σε 30ετία, έτσι ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε όλους ανεξαιρέτως, χωρίς αποκλεισμούς προέλευσης, να επιδιώξουν την ένταξή τους στις συγκεκριμένες ρυθμίσεις.

Σε κάθε περίπτωση, το εν λόγω μέτρο δεν μπορεί να περιλάβει το σύνολο του επιθυμούντος προσωπικού, αλλά το απαραίτητο για την Υπηρεσία σε επιχειρησιακό επίπεδο. Είναι απολύτως σαφές ότι ο τρόπος επιλογής πρέπει να είναι αδιάβλητος και να γίνεται με αυστηρά και αντικειμενικά κριτήρια. Είναι επίσης απολύτως απαραίτητο  να προηγείται κάθε χρόνο η προκήρυξη κενών οργανικών θέσεων προς κάλυψη (κατά διοικητικό βαθμό), προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα αχρείαστης και άκαιρής συσσώρευσης προσωπικού σε συγκεκριμένους βαθμούς, θέσεις, ειδικότητες και «ευγενείς κατηγορίες».

Κύριε Πρόεδρε της Ομοσπονδίας Στρατιωτικών,

Παρακαλούμε για τις, κατά την κρίση σας, ενέργειες, τόσο της προώθησης προς τους καθ’ ύλην αρμόδιους του αναφερόμενου αιτήματός μας, όσο και της ενημέρωσής των ενεργειών σας, επί του παρόντος εγγράφου. 

  

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

 

-Ο-

Πρόεδρος

 

 Στέφανος Κουκουράβας

6983531360

-Ο-

Γεν. Γραμματέας

 

Νικόλαος Γκαμπλιάς

6937024917,  *7024917

ΕΓΓΡΑΦΟ ΜΕ ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 4 (ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΑΣΣΥ 1992)

Αρ. Πρωτ.: 87/2017

Λάρισα, 04 Οκτ 2017

 

ΠΡΟΣ  :   ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ (Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ)

 

ΚΟΙΝ.  :  ΜΜΕ - Στρατιωτικοί Συντάκτες

 

ΘΕΜΑ :   Βαθμολογική Εξέλιξη Στελεχών Ε.Δ

 

ΣΧΕΤ. :    α. Ν.2439/1996

                 β. Ν.3883/2010

                 γ. Ν.4407/2016

                 δ. Ν.4433/2016

 

Κύριε Πρόεδρε, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών

 

Με μεγάλη ανησυχία και αγωνία παρακολουθούμε τις εξελίξεις γύρω από το θέμα του Πολυνομοσχεδίου που τέθηκε προς νομοτεχνική επεξεργασία και συζήτηση στο Κοινοβούλιο. Πέραν του επονείδιστου άρθρου 27, ειδικότερα σε ότι αφορά στις διατάξεις του άρθρου 4, δια του οποίου και υπό την παρούσα διατύπωση, παραπέμπει στις καλένδες το θέμα της επίλυσης του βαθμολογικού ζητήματος των Αξιωματικών που προέρχονται από Παραγωγικές Σχολές Υπαξιωματικών και οι οποίοι κατετάγησαν κατά το έτος 1990 (Απόφοιτοι ΑΣΣΥ 1992), επιδιώκοντας καιροσκοπικά και με απροκάλυπτη προεκλογική στόχευση να κρατήσει «ομήρους» εκατοντάδες συναδέλφους.

 

Το θέμα είναι ιδιαίτερα γνωστό και έχει τύχει ανάδειξης και προβολής από όλους τους φορείς που δραστηριοποιούνται στο χώρο. Με την από 28 Δεκεμβρίου 2016  επιστολή μας, αναδείξαμε δημοσίως το ζήτημα της δυσμενούς διακριτής μεταχείρισης των Αξιωματικών που προέρχονται από ΑΣΣΥ, οι οποίοι εντάχθηκαν στις τάξεις των ΕΔ το έτος 1990, σε σχέση με τη βαθμολογική εξέλιξη παλαιοτέρων και νεότερων Αξιωματικών της ιδίας προέλευσης, καθώς επίσης και έναντι των μονιμοποιηθέντων εθελοντών του Ν.Δ 445/1974 (Α’ 160) και των μονιμοποιηθέντων εθελοντριών του Ν. 705/1977 (Α’ 279).

 

Επίσης, πέραν του συνόλου των εμπλεκομένων φορέων, επί του σχετικού θέματος κατά την δημόσια διαβούλευση, τοποθετήθηκε τεράστιος αριθμός συμπολιτών μας, προφανώς συναδέλφων, οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά και μαζικά με πρωτοφανή αριθμό σχολίων και προτάσεων, τα οποία είχαν ως κοινή συνισταμένη την απαίτηση επίλυσης του σοβαρού προβλήματος που προέκυψε. Επί των σχολίων, αναδεικνύεται  χαρακτηριστικά η απαίτηση ανάληψης νομοθετικών πρωτοβουλιών προς συγκεκριμένη κατεύθυνση. Με έκπληξή μας όμως διαπιστώνουμε τον προβληματικό χαρακτήρα της συγκεκριμένης διάταξης του άρθρου 4 (όπως έχει κατατεθεί προς ψήφιση), καθότι κατ’ αυτό τον τρόπο δε δίνεται λύση επί των προβλημάτων που έχουν συσσωρευθεί. Αναδεικνύεται, κατά τα διαφαινόμενα, η προχειρότητα και η αποσπασματικότητα των εν λόγω νομοθετημάτων δημιουργώντας παράλληλα και την ισχυρότατη απογοήτευση στους  θιγομένους συναδέλφους, τους οποίους το θέμα αποτελεί μείζον ζήτημα ηθικής τάξης.

 

Η Πολιτεία δεν πρέπει  να νομοθετεί, εξυπηρετώντας τα θέλω ορισμένων κύκλων δημιουργώντας ανισότητα, αδικίες και ευνοϊκή μεταχείριση σε ορισμένες κατηγορίες προσωπικού, επιφέροντας δε ανατροπή της υφιστάμενης επετηρίδας αρχαιότητας των Αξιωματικών που προέρχονται από το σώμα των Υπαξιωματικών (αποφοίτων ΑΣΣΥ), με παράλληλη αυθαίρετη καταπάτηση των στρατιωτικών κανονισμών, βάσει των οποίων δεν μπορεί να κρίνονται νεότεροι, εάν πρωτίστως δεν κριθούν οι αρχαιότεροι αυτών και βάσει των οποίων δεν προβλέπεται επ’ ουδενί προαγωγή Αξιωματικού στον επόμενο βαθμό, χωρίς συμπλήρωση του απαιτούμενου χρόνου διοικήσεως ή ειδικής υπηρεσίας. Το παραπάνω γεγονός προσβάλλει βάναυσα τον κώδικα αξιών μας γιατί διασαλεύει - ανατρέπει την καθεστώσα τάξη, θέτοντας θρυαλλίδα αποσυσπείρωσης της συνοχής και της ομοιογένειας των ΕΔ. Ο κ. Υ.ΕΘ.Α,  στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού έργου, έχει διατυπώσει την άποψη ότι: «η αρχαιότητα αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ιεραρχίας που εξασφαλίζει σε βάθος χρόνου την πειθαρχία, την εύρυθμη και ομαλή λειτουργία του στρατεύματος, υπέχει δε ισχύ όμοια με αυτή της διαφοράς βαθμού». Συμφωνούμε απόλυτα και ελπίζουμε να αναληφθούν ευθαρσώς τις οι ενδεδειγμένες πρωτοβουλίες. Θα αποτελούσε αναμφίβολα μια πράξη μεγάλου πολιτικού ανδρός.

 

Πιστεύουμε ακράδαντα, ότι το περιεχόμενο του άρθρου 4 είναι αναγκαίο να τροποποιηθεί την παρούσα στιγμή. Πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο περαιτέρω διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να διατυπωθεί με σαφέστερο, δικαιότερο και πειστικότερο τρόπο.

 

Υπάρχουν τρόποι να δικαιωθούν οι θιγόμενοι σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία και να αποκατασταθούν διοικητικά, χωρίς να επηρεαστεί στο παραμικρό η διοικητική ή επιχειρησιακή λειτουργία των ΕΔ και φυσικά χωρίς καμία απολύτως οικονομική επιβάρυνση (αναδρομική ή μη) για την Υπηρεσία.

 

Η Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Θεσσαλίας (Ε.Σ.ΠΕ.Θ) για την αποκατάσταση της αδικίας, φρονεί ότι απαιτείται η λήψη μέτρων τα οποία δύναται να εξαλείψουν τις  παραλείψεις, καθώς και τις αδικίες που έχουν συντελεστεί, με «φωτογραφικές» διατάξεις που εμφιλοχώρησαν ατυχώς στο ισχύον νομικό πλαίσιο εξυπηρετώντας πιθανόν, συγκεκριμένες στοχεύσεις, για τις οποίες σύντομα το λόγο θα έχει η Ελληνική Δικαιοσύνη για την αποκατάσταση της τάξης και τη θεραπεία των διοικητικής φύσεως ενεργειών του δημοσίου σε βάρος των θιγομένων. Κατόπιν τούτου, προτείνουμε τα ακόλουθα:

 

α.         Η παράγραφος 26 του άρθρου 18 του Ν.4407/2016, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την παράγραφο 4 του άρθρου 2 του Ν.4433/2016, αντικαθίσταται από την ημερομηνία εφαρμογής του Ν.4407/2016, με την ακόλουθη διατύπωση:

 

«26. Με την επιφύλαξη του τελευταίου εδαφίου της παρούσας παραγράφου, οι διατάξεις των άρθρων 5 έως 10, 11, πλην των παραγράφων 11 και 12 αυτού, 12 έως 14 και 16 έως 22 του N. 2439/1996 ισχύουν και για τους εν ενεργεία αξιωματικούς που προέρχονται από Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), καθώς και τους αντίστοιχους που προέρχονται από την κατηγορία των μονιμοποιηθέντων εθελοντών του N. 445/1974 (Α΄ 160) και των μονιμοποιηθεισών εθελοντριών του N. 705/1977 (Α΄ 279), οι οποίοι συμπλήρωσαν είκοσι πέντε (25) έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας μέχρι 31.12.2015. Ειδικά, για τους αξιωματικούς οι που προέρχονται από Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), οι οποίοισυμπλήρωσαν μέχρι 31.12.2015 είκοσι πέντε (25) έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας, ισχύουν επιπλέον και οι διατάξεις της υποπαραγράφου 8δ του άρθρου 3 του N. 2439/1996. Για τους αξιωματικούς του πρώτου εδαφίου που προέρχονται από Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), ο χρόνος των υποπαραγράφων β΄ και γ΄ της παρ. 8 του άρθρου 5 του N. 2439/1996, υπολογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας μόνιμου αξιωματικού πέρα από τα δεκατρία (13) έτη από την κατάταξή τους. Ειδικά, για τους αξιωματικούς που προέρχονται από τις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) και συμπλήρωσαν είκοσι πέντε (25) έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας μέχρι 31.12.2015, το προηγούμενο εδάφιο εφαρμόζεται από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του άρθρου 110 του N. 3978/2011 (Α΄ 137). Για τους αξιωματικούς του πρώτου εδαφίου που συμπλήρωσαν είκοσι πέντε (25) έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας στο χρονικό διάστημα από 1.1.2013 μέχρι 31.12.2015, δεν είναι απαραίτητη η συμπλήρωση του προσόντος του χρόνου διοίκησης ή ειδικής υπηρεσίας του άρθρου 6 του N. 2439/1996, ως προϋπόθεση για την προαγωγή σε επόμενους βαθμούς».

 

β.    Η παράγραφος 18β στο άρθρο 18 του N.4407/16, αντικαθίσταται ως εξής: Μετά την παρ. 13 του άρθρου 36 του Ν. 3883/2010 προστίθεται παράγραφος 13Α, ως εξής: «13Α. Πέραν των καθοριζομένων στην περίπτωση γ΄ της παραγράφου 13, οι Αξιωματικοί της περίπτωσης 5 της παραγράφου β´ του άρθρου 2 είναι νεότεροι των ομοιόβαθμων τους, που προέρχονται από ΑΣΣΥ».

 

Οι κυβερνητικοί ταγοί, με περισσή αυταρέσκεια ταυτίζονταν παλαιότερα, κατά τα λεγόμενά τους, με το κάθε γράμμα με τις επιταγές του Συντάγματος, αλλά σήμερα δυστυχώς, επιδεικνύουν αξιοσημείωτη ανοχή στην κατάφωρη παραβίαση βασικών αρχών, κατά την παραγωγή νομοθετικού έργου, επί θεμάτων που αφορούν τον κλάδο μας.

 

Δεν υπάρχουν ανυπέρβλητα εμπόδια στη ζωή μας, παρά μόνο προκλήσεις! Η πολιτική από αρχαιοτάτων ετών σημαίνει όραμα! Πρέπει να μπορείς να εμπνεύσεις ή να προτείνεις ουσιαστικές λύσεις, ενώ σε αντίθετη περίπτωση να κάνεις μια χάρη στον εαυτό σου (και κατ’ επέκταση στο κοινωνικό σύνολο), καταγινόμενος με κάτι άλλο ίσως πιο χρήσιμο και ουσιαστικό. Εξάλλου, όπως εύστοχα σημείωσε ο μεγάλος μας ποιητής Μανώλης Αναγνωστάκης: «Δεν έφταιγε ο ίδιος. Τόσος ήτανε!». Ευχόμαστε λοιπόν σε όλους τους θεσμικούς παράγοντες, όταν σύντομα κατά την ψήφιση του Πολυνομοσχεδίου, θα κληθούν να αναμετρηθούν με τον εαυτό τους και να υπερασπιστούν την πολιτική διαδρομή τους, να καταφέρουν να υπερβούν τις προκαταλήψεις και τις ιδεοληψίες τους και να αρθούν στο ύψος των ιστορικών περιστάσεων, διορθώνοντας σφάλματα τα οποία δυστυχώς οι ίδιοι προκάλεσαν.

 

Κύριε Πρόεδρε, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών

 

Ευελπιστούμε, για την ανάληψη εκ μέρους σας των ενδεδειγμένων πρωτοβουλιών,  για την άμεση αποκατάσταση της βαθμολογικής εξέλιξης των συγκεκριμένων στελεχών, καθόσον αυτό επιτάσσουν οι αρχές της Ισότητας, της Δικαιοσύνης, του Κράτους Δικαίου (χρηστής διοίκησης) και της Αξίας του Ανθρώπου.

 

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

 

-Ο-

Πρόεδρος

 

 

Στέφανος Κουκουράβας

6983531360

-Ο-

Γεν. Γραμματέας

 

 

Νικόλαος Γκαμπλιάς

6937024917,  *7024917

Βρίσκεστε εδώ: Home Δ.Σ. Ε.Σ.ΠΕ.Θ